Extinderea companiilor de electronice, aflate în căutarea unor cifre de vânzări tot mai mari, a fost plafonată de limitările Americii de Nord și taxele aberante ale europenilor.
Soluția aflată la îndemâna managerilor asiatici a fost intrarea pe piața indiană și mai recent pe cea africană. După deschiderea primelor fabrici de telefoane din India va urma, cel mai probabil, o dezvoltare a pieței africane. Primele semne sunt date chiar de Google care va distribui modelele programului Android One în Africa. Potențialul acestei zone, cu o populație de peste un miliard de locuitori, este foarte mare în condițiile în care veniturile cresc ușor în ultima perioadă iar prețurile terminalelor sunt tot mai mici.
Xiaomi și-a câștigat un loc pe piață prin produse performante și prețuri accesibile. Producătorul chinez a înregistrat rezultate încurajatoare în India și a încheiat un parteneriat cu un distribuitor african cu vânzări în 50 de țări. Extinderea prevede, de asemenea, o rețea de 14 magazine virtuale administrate în parteneriat cu Mobile in Africa. În Africa, telefoanele Xiaomi vor concura cu modelul Google Infrix Hot 2 ce se vinde cu 87 de dolari.
Publicul țintă al celor două companii îl reprezintă tinerii africani, educați și salarizați de companiile ce au investit pe continentul negru.