Pentru prima dată de la introducerea acestui tip de dispozitive, piața tabletelor a scăzut comparativ cu trimestrul precedent. Scăderea indică un nivel de saturație la care a ajuns această piață și va schimba felul în care se fac achizițiile. Utilizatorii nu mai sunt la primul contact cu tabletele și au experiența necesară să facă alegeri în cunoștință de cauză.
Maturizarea pieței ar putea să aibă impact și asupra unor companii care oferă modele foarte scumpe sau modele nu foarte fiabile și aici ne referim în primul rând la comercianții de tablete OEM.
Conform IDC, livrările de tablete, inclusiv modele 2-in-1, au fost de 76.1 milioane de exemplare în trimestrul patru al anului 2014. Cifra este cu 3.2 procente mai mică decât cea înregistrată în trimestru patru din 2013. Drept urmare, toți producătorii de tablete și-au văzut afacerile intrând la apă. Apple a vândut cu 17.8% mai puțin de la an la an iar Samsung a coborât cu 18.4% la 11 milioane de unități. ASUS a înregistrat de asemenea scăderi însă compania afectată cel mai grav este Amazon care a ănregistrat o scădere de 70% la 1.7 milioane de unități.
În ciuda scăderilor din trimestrul patru al anului trecut, vânzările anuale au crescut în 2014 cu 4.4%, totalizând 229.6 milioane de unități.