Twitter a menținut o vreme misterul asupra modalităților de monetizare a traficului înregistrat. Scopul oricărui publicații sau serviciu este să adune trafic chiar dacă asta înseamnă oferirea către public a unor facilități gratuite.
Spre exemplu o bancă oferea carduri cu dobândă de 10% pentru ca mai apoi să înlăture această facilitate. Clienții însă au rămas captivi și au plătit în continuare comisioane. O altă firmă de telefonie mobilă oferea în București telefoane și abonamente gratuite, mai târziu au introdus o taxă de 5 lei. Când numărul utilizatorilor este de milioane sumele ce par mici devin mari atunci când sunt colectate.
Twitter a efectuat schimbări majore serviciului Promoted Tweets ad compania livrează reclamă prin tweet-uri către anumite persoane, alese în funcțiile de criteriile clientului. Cei care folosesc acest serviciu de micro-blogging au remarcat deja reclamele ce erau afișate printre mesajele persoanelor reale din listă.
Serviciul Twitter beneficiază de aplicații pe majoritatea telefoanelor cu Android, existând unele versiuni foarte bine optimizate.