Utilizatorii de telefonie din România sunt aduși la limita răbdării de companiile ce activează pe piața locală.
Lista de abuzuri este destul de lungă și cuprinde diverse metode prin care utilizatorilor li se sugerează că vor obține servicii de calitate contra unor sume modice. În realitate, contractul este doar un instrument prin care utilizatorul insuficient informat este taxat lună de lună, uneori în mod abuziv. Fie că e vorba de vânzarea de abonamente 4G în zone unde nu au acoperire 4G, de umflarea abonamentelor, a facturilor, de contracte abuzive sau pur și simplu de ignoranță, firmele de telefonie au un singur scop: obținerea unor sume tot mai mari de la clienți.
ANCOM a soluționat peste 2.000 de reclamații de la utilizatorii de comunicații din România, cu 19% mai mult față de anul 2014. Din păcate puțini dintre utilizatorii ce se simt înșelați depun reclamație.
Top reclamații operatori telefonie 2015
1. Telekom – 22%
Telekom România a reușit să adune 22% din plângeri prin cele două entități:Telekom Romania Mobile Communications și Telekom Romania Communications. Pentru cei care acuză Telekom, lumea nu e deloc magenta.
2. RCS&RDS – 15%
RCS&RDS ocupă cea de a doua poziție cu 15% din reclamații, semn că ceva e putred în Belgravistan.
3. Vodafone România – 11%
Vodafone stă destul de bine în acest top al rușinii, numai 11% din reclamații vizează compania.
4. Orange România – 10%
Orange România se află pe ultimul loc în top, iar acest lucru nu poate fi decât îmbucurător pentru clienții companiei.
Din total de reclamații, 40% au vizat relația contractuală cu furnizorii de servicii de comunicații electronice. Aspectele reclamate au vizat derularea, prelungirea și încetarea contractelor sau neincluderea anumitor clauze minime obligatorii în contracte, dar și faptul că furnizorii nu au răspuns la reclamațiile sau cererile utilizatorilor de reziliere a contractelor.
Reclamațiile privind nerespectarea condițiilor contractuale trebuie adresate de utilizatorii persoane fizice către ANPC – Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, instituția care poate interveni în astfel de situații.