Telekom Romania Communications și Telekom Romania Mobile Communications anunță principalii indicatori de performanță pentru primul trimestrul din 2017, încheiat la 31 martie 2017, conform datelor publicate astăzi de către OTE Group.
Companiile Telekom pregătesc concedieri masive și restructurări, semn că lucrurile nu merg tocmai bine. Surse din interiorul companiei au precizat pentru diverse publicații media din România, că au primit emailuri prin care erau anunțate restructurările de personal. Din câte se pare, șefii Telekom țintesc managerii cu salarii ce depășesc 5000 de lei și mai puțin angajații ce sunt plătiți cu salariul minim pe economie. De asemenea, există discuții aprinse între sindicat și șefii Telekom, ce sunt tranșate acum în justiție.
„Suntem încrezători că repoziționarea comercială de la jumătatea lunii aprilie, cu oferte bazate pe internet, va genera, de asemenea, rezultate relevante în perioada următoare”, a afirmat Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar al operațiunilor Telekom Romania.
Oficial totul merge bine!
În T1 2017, Telekom Romania Communications a raportat indicatori pozitivi în ceea ce privește veniturile și EBITDA ajustată, datorate în special creșterilor pe segmentul serviciilor integrate și wholesale, precum și eficientizării cheltuielilor cu personalul şi altor taxe mai mici. În ceea ce privește numărul de clienți, cei de servicii integrate, respectiv TV, urmează aceeași tendință pozitivă.
Astfel, veniturile pentru T1 2017 au fost de 143,4 milioane euro, în creștere cu 4,6% versus T1 2016, în timp ce EBITDA ajustată a fost de 21,4 milioane euro, mai mare cu 4,4% de la an la an.
Costurile operaționale, excluzând deprecierea, amortizarea și cheltuielile legate de programele de plecări voluntare au crescut cu 6,7% în T1 2017, comparativ cu T1 2016, ca urmare a costurilor directe cu clienții mai ridicate, precum cele cu interconectarea, echipamentele mobile și echipamentele instalate la clienți. Costurile indirecte după capitalizare, excluzând cheltuielile legate de programele de plecări voluntare, au fost reduse cu 4,6% față de aceeași perioadă a anului trecut.
În T1 2017 au fost înregistrați cu 47,4% mai mulți clienți pentru serviciile integrate fix-mobil, numărul acestora ajungând la 398.242 la finalul lunii martie 2017. O ușoară creștere a fost înregistrată și pe segmentul clienților de servicii de televiziune, cu 0,6%, la 1,46 milioane, cu venituri aferente mai mari cu 3% în T1 2017, față de aceeași perioadă din 2016. Veniturile din serviciile Internet TV (IPTV) au avut cea mai importantă rată de creștere, de 20% de la an la an.
Lumea lor e magenta (sau poate nu!)
Telekom Romania Communications a raportat 1,18 milioane de clienți broadband (atât fix, cât și mobil) la finalul lui T1 2017, la un nivel similar cu cel înregistrat la finalul anului trecut. Comparativ cu ceilalți operatori de telefonie, Telekom stă destul de rău, atât ca număr de abonați, cât și ca venituri înregistrate. Mai rău, unii clienți migrează către Digi.
Utilizatorii de voce (fixă și mobilă) au ajuns la 2,13 milioane la finalul primelor trei luni ale anului curent, de la 2,15 milioane la 31 decembrie 2016. Acest rezultat s-a reflectat în venituri mai mici cu 14% generate de serviciile de voce fixă, față de aceeași perioadă a anului trecut.
Creșterea înregistrată de categoria “Alte venituri” reflectă în mare parte veniturile din proiecte IT&C livrate clienților companii. Compania a câștigat în T1 2017 și din vânzarea de diferite bunuri imobiliare.
Veniturile Telekom Romania Communications aferente segmentului wholesale au crescut cu 21,5% în T1 2017, la 29,4 milioane euro față de aceeași perioadă din 2016.
Numărul de abonamente raportat pentru serviciile fixe și cele mobile a fost de 4,77 milioane la finalul lunii martie 2017, de la 4.83 milioane în aceeași perioadă a anului precendent.
Pe segmentul de business, compania a înregistrat, de asemenea, o evoluție pozitivă atât în ceea ce privește noii clienți adăugați în portofoliu, cât și în ceea ce privește tipul de soluții oferite.
În T1 2017, brand-urile KFC Romania, Pizza Hut Romania, Pizza Hut Delivery Romania și Paul Romania au beneficiat de soluţia completă MOA – Managed Office Automation, achiziţionată de la Telekom Romania, prin care specialiştii operatorului administrează eficient, prin infrastructura Telekom, reţeaua internă (sisteme de supraveghere video, soluţie de securitate, calculatoare, laptopuri, etc.) din toate locaţiile clientului şi sistemul ERP / CRM.
De asemenea, GP Sofa, unul dintre cei mai mari producători de mobilier tapiţat din România, beneficiază în prezent de soluţii complete de la Telekom care includ, pe lângă serviciile standard fixe şi mobile, şi servicii ca Metronet, VPN şi alte soluții IT&C personalizate şi bazate pe IP. În T1, compania a achiziţionat de la Telekom o soluţie completă pentru echiparea unei hale de producție nou construită, care include soluţia de cablare, supraveghere şi securitate.