Traficul de Black Friday a luat iar prin surprindere magazinele online dâmbovițene, întocmai ca iarna drumarii. Serverele au sucombat fără drept de apel. Tot românul a suferit de insomnie azi-noapte și a luat la requesturi cu F5 rând pe rând orice nume de magazin i-ar fi venit în minte. Unele au căzut mai înainte să deschidă gura. Gen Altex.
Marea noastră dezamăgire vine de Evomag care a investit atât de mult în cloud că nu s-a mai preocupat de optimizare sau de backup. Așteptările celor de la Domo au fost depășite, ale noastre nici măcar atinse… Ei au apelat cel puțin la pagina de la Okazii.ro. Surprizele plăcute au fost F64.ro și Koyos.ro, iar mișcarea inteligentă a aparținut EMAG-ului. Userii au primit mai întâi lista de produse, iar de la 8 dimineața au putut să le adauge în coș.
De ce a fost o mișcare inteligentă? Oferta EMAG a fost promovată în timpul boom-ului cu o pagină statică (fără consum mare de procesare), lăsând magazinele concurente să sucombe sub presiunea traficului. La mecanismele de comandă EMAG au apelat în special cumpărătorii interesați, curioșii fiind deja satisfăcuți. Dovada – dimineața s-a rezolvat totul în vreo 2 ore. Primele rapoarte privind activitatea eMAG în ziua marilor reduceri au fost publicate pe blogul companiei.
39.000 de comenzi în ora de foc
Din datele cunoscute, făcând o diferență, aflăm că cel mai mare magazin online a avut în jur de 39.400 de comenzi într-o singură oră. Campania de Black Friday a fost organizată anul acesta într-un mod diferit. S-a renunțat la livrarea produselor din showroom și a fost aleasă expedierea exclusiv prin curier în termen de 7 zile. eMAG a renunțat să ofere reduceri la toate produsele din gamă și a selectat anumite produse pentru care a făcut stocuri considerabile. La felul în care au decurs vânzările în prima oră, eMAG ar mai fi putut să vină cu un al doilea val de produse.
Update:
Statistici Black Friday la ora 12:
- 100.000+ produse comandate
- 70.000+ de comenzi
- peste 1,2 milioane de vizite
Numărul de conexiuni pe care serverele le-au înregistrat într-un timp scurt au fost ridicate, drept urmare chiar și siteul celui mai mare magazin online a căzut pentru moment.
Un prim raport al activității eMAG.ro a fost publicat la ora 9.30, la numai 90 de minute de la deschiderea campaniei Black Friday.
- Total vizitatori unici: 709.000
- Comenzi: 52.700
S-au epuizat următoarele produse:
- 40% dintre produsele desktop si monitor
- 69% dintre electrocasnice
- 40% din produsele din foto
- 84% dintre televizoare
- 39% dintre telefoane
- 83% dintre laptopuri
- 77% dintreprodusele din ingrijire personala
- 84% dintre produse imprimante & birotica
- 47% dintre produsele din gaming
Nu toate magazinele online au fost pregătite tehnic pentru această invazie de clienți. Multe magazine online s-au trezit cu serverele sufocate de cereriile de conexiune. Monitorizarea serverelor arată în această dimineață, în felul următor: