Reprezentanții Samsung au răspuns unor întrebări incomode, puse de reporterii de la Reuters, privind acuzațiile de furt. Mai precis, cei de la Samsung sunt acuzați că s-ar fi inspirat nepermis de mult din design-ul produselor Apple.
Nemulțumirile celor de la Samsung
Răspunsul Samsung la prima generație iPhone a fost rapid însă succesul modelelor Galaxy a apărat mai târziu. Nemulțumirea a celor de la Samsung este că deși sunt principalii furnizori de tehnologie pentru Apple, iar produsele lor sunt indentice din punct de vedere al performanțelor, nu reușesc să vândă așa de bine precum americanii. Diferența de imagine dintre cele două companii determină Samsung să furnizeze componente pentru Apple, la prețuri reduse, pentru a vinde mai mult.
Samsung a creat brandul Galaxy pentru a concura iPhone pe o piață ce și-a dovedit o capacitate enormă de a absorbi telefoanele scumpe și performante. Samsung a vândut 44 de milioane de telefoane Galaxy din iunie 2010. Criticii spun că nu e suficient să concepi chipset-uri performante ci trebuie să investești și în design pentru a crea produse originale. Mai mult, mulți spun că produsele Samsung ar fi simple clone iPhone, fapt total neadevărat dacă privim în interiorul acestor modele.
Samsung vinde cu o marjă de profit mai mică
Samsung vinde produsele sale cu o marjă de profit mică având nevoie de comercializarea unor volume mari. Apple în schimb reușește să vândă produse similare la prețuri cu 20-30% mai mari, veniturile companiei fiind enorme. Companiile asiatice preferă să „împrumute” soluțiile de design puse la punct de americani și europeni, pentru a-și reduce costurile, însă acestă practică se întoarce ca un bumerang împotriva lor.
Samsung investește în dezvoltare
Samsung a înțeles într-un final că în acest domeniu cercetarea este cea mai importantă. În anul 2011, coreenii au cheltui 9 miliarde de dolari pentru dezvoltare iar acest lucru se observă în produsele de ultimă oră lansate pe piață.
Întreaga analiză Reuters poate fi accesată pe pagina aceasta.