Piața aplicațiilor pentru telefoanele mobile se află într-o continuă creștere și va continua să evolueze în următorii ani prin introducerea de noi produse dar și a unor modele de afaceri inovative.
Presiunea exercitată de aplicațiile gratuite va impune noi metode de monetizare fără a apela în mod direct la banii din contul utilizatorilor. În ciuda provocărilor pe care le implică aplicațiile pentru telefoane mobile, piața ar putea ajunge la 29 miliarde de dolari în anul 2015, conform unui raport In-Stat.
Câteva date cheie despre ce va însemna această piață în anii următori:
– Aplicațiile pentru echipamentele mobile vor înregistra 48 de miliarde de dowload-uri în 2015.
– Prețul mediu plătit de un utilizator va fi situat sub 2.5 dolari.
– Telefoanele inteligente vor ocupa în anul 2015 un procent de 45% din totalul terminalelor aflate pe piață. O creștere susținută de la 23% cât se înregistrează în prezent
– În decembrie 2010, magazinul App Store, deținut de Apple, oferea 350.000 de aplicații iar Android Market 80.000. Între timp lucrurile s-au schimbat, numărul aplicațiilor din Android Market crescând până la 200.000 conform celor de la Google.
– Aplicațiile pentru telefoane nu sunt legate în mod obligatoriu de o conexiune 3G. Jumătate dintre respondenții In-Stat preferă o conexiune Wi-Fi.