Automobilele moderne integrează o mulțime de procesoare și senzori ce se ocupă de buna funcționare a motorului și a aparaturii de la bord. Senzorii de oxigen, EKR-ul (pt motoarele diesel), senzorii de detonație, de temperatură, senzorii de turații ș.a.m.d oferă informații către unitatea centrală de comandă.
ECU (Electronic Control Unit) este în esență un calculator ce coordonează funcționarea motorului cu ajutorul unui soft. Pe lângă ECU, în automobil, mai există și alte calculatoare pentru diverse sarcini cum ar fi sistemul multimedia sau instalația de climatizare automată.
Conexiunea dintre calculatorul mașinii și un laptop se poate face cu ajutorul unei conexiuni standardizate cum ar fi OBD-II. Mulți dintre șoferi caută să obțină performanță de la motoarele lor prin modificarea software-ului prin interfața de date. Alții doar diagnostichează motorul și corectează erorile.
Până acum, modificarea parametrilor motorului prin interfața de diagnoză era un capitol rezervat specialiștilor. Noile unități de calcul instalate în automobile sunt mai performate și permit conexiunea cu telefonul mobil.
OBD-II pe Android
Ford a anunțat la CES 2013 platforma OpenXC ce va permite dezvoltatorilor de aplicații Android să acceseze mai ușor datele automobilului. Componentele SDK și adaptoarele OBD-II – USB vor permite transmisia de date către telefon într-un mod mult mai simplu. Platforma software OpenXC este de tip opensource iar dezvoltatorii de aplicații vor putea contribui la dezvoltarea acesteia.
Mai multe informații despre platforma OpenXC puteți găsi pe pagina următoare http://openxcplatform.com/.