Ultimul raport publicat de Gartner privind evoluția pieței de telefoane mobile prezintă o situație complexă decât pare la prima vedere. Vânzările de telefoane mobile sunt influențate în prezent de criza globală, tehnologiile noi dar și de evoluția spectaculoasă din Africa.
La nivel mondial au fost vândute 428 de telefoane în trimestrul al treilea din 2012, cu 3.1% mai puțin decât în perioada similară a anului trecut. Telefoanele inteligente reprezintă 39.6% din totalul telefoanelor vândute, în creștere cu 46.9%, raportat la aceeași perioadă din 2011. Cu alte cuvinte oamenii preferă smartphone-urile și mai puțin telefoanele simple.
„După două trimestre consecutive de scădere a vânzărilor de telefoane mobile, cererea s-a îmbunătăţit atât pe pieţele mature, cât şi pe cele în curs de dezvoltare vânzările crescând secvenţial”, a spus Gupta Anshul, analist principal research Gartner. „În China, vânzările de telefoane mobile au crescut datorită vânzărilor de smartphone-uri, în timp ce cererea de telefoane a rămas redusă. Pe pieţele mature, în cele din urmă, am observat campaniile de vânzări prin înlocuire odată cu lansarea de noi dispozitive în primul trimestru.”
Piaţa de telefoane inteligente este dominată de Samsung și Apple, cele două companii fiind responsabile de 46.5% din telefoanele livrate clienților finali. Nokia a suferit o cădere rapidă, ajungând acum pe locul 7.
„Atât HTC, cat şi RIM au avut vânzări în scădere în ultimele trimestre, şi provocările i-ar putea proteja de variaţii puternice în trimestrele următoare”, a adăugat Gupta Anshul.
Samsung a vândut în continuare foarte mult, livrând 98 de milioane de unităţi în al treilea trimestru din 2012. Modelele Galaxy acoperă întreaga plajă de prețuri și sunt mai bine poziționate față de telefoanele concurenței.
Tabelul de mai sus prezintă în detaliu situația pe piața sistemelor de operare.