Microsoft critica atitudinea sistemului de reclamă Google care analizează în mod automat domeniile de interes și conținutul textelor pe care le scrieți pe internet. Google monitorizează orice intrare de la tastatură, atunci când utilizați produsele companiei, fie că scrieți în bara de adrese sau un mail „confidențial” către o persoană importantă din viața voastră. Pentru cei care nu înțeleg încă cum funcționează lumea reală există o singură frază care definește internetul: „conținutul pe care îl puneți internet poate ajunge oriunde”. Corporațiile vând bazele de date cu clienți, vând email-urile și orice date pe care le culeg de la voi. Moral sau imoral?! Who cares! Corporațiile fac bani nu lucrează cu noțiuni cum ar fi intimitatea sau moralitatea.
Microsoft critica atitudinea Google de a monitoriza email-urile
Dacă Google recunoaște într-un fel sau altul că serviciile sale de distribuție a reclamei se bazează pe analiza domeniilor de interes pentru fiecare persoană în parte, Microsoft încearcă să-și creeze o imagine diferită în piață.
O secțiune din termenii și condițiile de pe Hotmail (21 martie 2014) (vezi pagina windows.microsoft.com/ro-ro/windows-live/microsoft-services-agreement):
5.3. Microsoft dezvăluie informațiile mele personale în afara Microsoft? Sunteți de acord în mod explicit ca Microsoft să acceseze, să dezvăluie sau să păstreze informații asociate cu utilizarea de către dvs. a serviciilor, inclusiv (fără limitare) a informațiilor personale și conținutului sau a informațiilor pe care Microsoft le dobândește despre dvs. prin utilizarea de către dvs. a serviciilor (cum ar fi adresa IP sau alte informații de la terți), când Microsoft își formează o părere de bună credință că o astfel de acțiune este necesară: (a) pentru a respecta legile în vigoare sau pentru a răspunde procesului juridic de la autorități competente; (b) pentru a implementa acest acord sau a proteja drepturile sau proprietatea Microsoft și a clienților săi sau (c) pentru a contribui la prevenirea pierderii vieții sau a unor răni grave suferite de o altă persoană.
Cu alte cuvinte corporația își rezervă dreptul acceseze, să dezvăluie sau să păstreze informațiile voastre. Dacă acest lucru e moral sau imoral depinde pe cine veți întreba însă poștașul Gmail vă poate da un răspuns: Who cares!