Google lansează un nou serviciu pentru plata abonamentului la publicațiile online care solicită acest lucru. Anunțul a fost făcut de Eric Schmidt, viitorul președinte executiv al companiei, cu ocazia unui discurs pe care le-a susținut la Universitatea Humboldt din Berlin, Germania. Punerea la dispoziția publicului a acestei forme de plată reprezintă o reacție la abonamentul Apple App Store. Spre deosebire de Apple cei de la Google știu să-și respecte atât clienții cât și partenerii de afaceri tariful fiind stabilit la 10% din valoarea abonamentului, față de 30% cât practică Apple. Pentru moment serviciul One Pass va fi disponibil pentru editorii din Marea Britanie, S.U.A, Canada, Franta, Italia, Germania si Spania urmând ca pe viitor să fie prezent și în alte țări.
Presa scrisă se află într-o perioadă de tranziție de la clasicele ziare pe hârtie către suportul online iar veniturile marilor publicații au scăzut considerabil, piața publicității mutându-se pe internet. Momentan publicațiile online nu practică tarife pentru vizualizarea conținutului (cu mici excepții) însă acest lucru se poate schimba pe viitor. Piața din România copiază tendințele externe chiar dacă există o întârziere determinată de accesul la tehnologie.
Clipul de mai jos prezintă în pași simpli modul în care funcționează serviciul Google One Pass.