Ericsson face o achiziție surprinzătoare, consolidându-și poziția pe segmentul televiziunii IPTV. Compania specializată în soluții de telecomunicații cumpără divizia Mediaroom de la Microsoft. Mediaroom va fi încorporată în divizia de Business Unit Support Solutions a companiei Ericsson.
„În viziunea Ericsson pentru o Societate Conectată estimăm că vor exista 50 de miliarde de dispozitive conectate prin broadband sau cloud”, a declarat Per Borgklint, Senior Vice President și Head of Business Unit Support Solutions, Ericsson. „Viitorul distribuției de conținut video va avea un impact similar serviciilor de voce asupra comportamentului consumatorilor finali. Achiziția Microsoft Mediaroom contribuie la poziționarea companiei Ericsson ca lider în furnizarea de conținut TV de oriunde, cu peste 40 de clienți companii, care deservesc peste 11 milioane de gospodării. În plus, Ericsson va beneficia de competențele și experiența unora dintre cei mai talentați oameni din domeniul distribuției de IPTV”, a adăugat Per Borgklint.
Piața globală de IPTV va avea estimativ 76 de milioane de abonați în 2013 și va produce venituri de 32 de miliarde de dolari, iar în 2015 este preconizat că va atinge 105 milioane de abonați și venituri de 45 de miliarde de dolari. Achiziția va fi finalizată în a doua jumătate a acestui an.