Două cercetări axate pe aspecte diferite ale pieței tabletelor oferă o imagine clară despre jocul în care se agrenează cei mai puternici producători de electronice. Competiția se dă în principal între Apple, ce vinde tableta iPad, și o serie de producători locali, ce apar în imaginea de mai jos sub denumirea de „whitebox”.
Ne-am fi așteptat ca tabletele cu Android să domine piața însă acest lucru nu se întâmplă pentru moment din cauza lansărilor amânate și al prețurilor mari, comparativ cu cele practicate de concurență. Producătorii care vând sub mărci mai puțin cunoscute domina piața chineză, devenită cea mai mare din lume prin prisma populației de 1.3 miliarde de locuitori.
Interesul pentru tablete este incredibil de ridicat iar acest segment va înregistrea cifre foarte mari de aceea ofertele vor fi într-o mișcare rapidă și continuă.
Apple avândut 25 de milioane de echipamente și declară că putea vinde și mai multe dacă nu apăreau probleme în livrarea subansamblelor. Samsung a lansat numeroase tablete dar cele mai performante dintre ele încă mai așteaptă intrarea pe piețele mari. Eventualele rezultate considerabile ale compaiei Samsung în ce privește tabletele vor apărea cel mai probabil în trimestrul 4.
Tabletele „no name” sau „whitebox” au înregistrat creșteri substanțiale, de asemenea. Dacă în trimestrul 4 al anului 2010 se vindeau 1.9 milioane de unități în trimestrul 1 al anului 2011, numărul acestora a crescut la 1.9 milioane de exemplare. În România, branduri locale ce s-ar putea încadra la această categorie sunt Evotab sau AllDro. Aceste tablete sunt produse cu piese furnizate de diverse companii si asamblate în China.
Deși acum lucrurile par a fi în favoare Apple situația s-ar putea schimba de anul viitor când tabletele cu Android vor ajunge la maturitate.