stiri

Android nu-i doar o platforma mobila

android honeycomb

Mulți cred despre serviciile gratuite oferite de Google că reprezintă doar un cadou făcut utilizatorilor și puțini realizează impactul pe care îl are prezența companiei conduse de Sergey Brin şi Larry Page asupra fiecărui colțișor de internet. Google, asemeni unei televiziuni particulare, e o companie care vinde publicitate.

Veniturile încasate din reclamă reprezintă sursa care pune pe picioare o întreagă industrie informatică. Din veniturile de 23.6 miliarde de dolari încasate în anul 2009, numai 760 de milioane au fost aduse din alte surse, restul reprezentând bani încasați din reclamă, în principal din Google AdWords. Din aceștia 70% au provenit din site-urile proprii.

Google este prezent pe internet oriunde se duce și vizitatorul. Compania a construit cu investiții masive servicii gratuite cum ar fi: Google Maps, Google Earth, Analytics, Gmail sau Docs, a achiziționat cu sume importante companii precum Youtube sau DoubleClick și a pus la punct o infrastructură impresionantă de servere ce indexează fiecare site public.

Google nu face daruri utilizatorului și nici acte de caritate, el promovează un model de afacere pe care alte companii, precum Microsoft, nu a putut să-l înțeleagă și nici să-i aprecieze adevăratul potențial. Rezultatul constă într-o scădere susținută a numărului de vizitatori ce accesează serviciile Microsoft sau Yahoo și o creștere a celor ce le aleg pe cele gratuite.

Sistemul de operare Android, dezvoltat de Google, pleacă de la un nucleu Linux la care s-au adăugat legăturile către principalele servicii oferite de companie evitând discret prezența concurenței. Implementatorul nu plătește nimic pentru Android, dezvoltarea sistemului de operare și suportul revenind în sarcina Google.

Orice producător de tablete sau telefoane preferă să renunțe în a mai cumpăra variante de Windows Mobile și preferă să-și reducă costurile prin această opțiune pe care o are. Utilizatorul este mulțumit că are la dispoziție un sistem de operare rapid și performant, cu legături la serviciile pe care oricum le-ar fi folosit și va plăti costul acestuia consumând publicitate pe întreaga durată de viață a echipamentului.

Ce exploatează Google? În primul rând dorința omului de a primi ceva gratuit sau ceva pe care nu percepe că îl plătește. Dacă ar exista o masă de oameni dispuși să plătească un euro pe lună pentru servicii similare acest mod de a face business ar dispărea.
Serviciile gratuite Google sunt vizibil avantajate de faptul că tot mai mulți oameni se îndreaptă către ele. O audiență mai mare înseamnă un preț mai mare pentru publicitate.

În momentul de față nu există o companie care să poată exercita o concurență reală împotriva Google. Companiile cu potențial pe care Google le-a întâlnit în drumul său către succes fie că au fost cumpărate iar în această listă intră 85 de companii importante, fie că au fost scoase din piață prin serviciile gratuite oferite ca alternativă la cele plătite.
Printre cele mai importante achiziții se numără YouTube pentru care s-a plătit 1.65 miliarde de dolari și DoubleClick care a fost inglobată contra sumei de 3.1 miliarde de dolari.

Următorul pas major al afacerii îl repezintă publicitatea pe mobil iar în acest sens Google a construit o întreagă platformă pe care o oferă gratuit. Sistemul de operare Android este bazat pe Linux și oricine poate să-l modifice conform dorinței proprii însă cei mai mulți preferă să nu facă acest efort din simplu motiv că nu au prea multe de câștigat.

To Top

Citește articolul precedent:
Samsung ar pregăti un smartphone cu ecran SuperAMOLED de 4.5 inci

Cum vrem să descoperim din timp succesorul lui Galaxy S, ne-am lăsat mânați de curiozitatea internautică pentru sursele orientale. Nu...

Închide