Criteo, o companie internațională de marketing, a lansat studiul său trimestrial dedicat comerțului pe dispozitive mobile, studiu ce oferă o analiză cuprinzătoare a tendințelor și obiceiurilor de cumpărături online din T1 2016.
Acest raport evidențiază faptul că utilizatorii au din ce în ce mai multă nevoie de mobilitate, 38% din toate tranzacțiile globale desfășurându-se deja cu ajutorul unui dispozitiv mobil.
În Europa Centrală și de Est, 57% din toate tranzacțiile electronice mobile sunt realizate de pe smartphone-uri și doar 43% de pe tablete.
La nivel regional, dispozitivele cu Android sunt mai populare decât terminalele cu iOS – 75% din toate tranzacțiile mobile în Europa Centrală și de Est sunt finalizate pe dispozitive cu Android.
Studiul Criteo mai arată că, la nivel global, aplicațiile sunt mai eficiente decât browserele mobile pentru încurajarea cumpărăturilor online, cu rate de conversie cu până la 20% mai bune, chiar și în comparație cu desktop-urile.
În România, Black Friday este cea mai importantă campanie de reduceri pentru magazinele online (vezi infografic). Anul trecut, emag, a favorizat comenzile de pe terminale mobile, pentru promovarea propriei aplicații.